«Общественная позиция»
(проект «DAT» №37 (354) от 13 октября 2016 г.
Темірқазық
Бұдан бірер жыл бұрын Қазақстанның Мәдениет министрлігін басқаруға ойда жоқта тап болған Арыстанбектің артынан тағы да сөз ерді. Ол сөздің ойып алар тоқетері – Өнер академиясында ректор болып тұрған кезінде студент қыздарды «төсекке сүйреген».
Өзін азамат санайтын адамның басына – ауыр айып. Қаңқуы мен аңқуы аралас ол сөздің ақ-қарасын аты мен атағы айғайға пара-пар Арыстанбектің өзі сот арқылы анықтап алам деп отыр. Сөйткені жөн ғой: әйтпесе мәдениеттің министрі «етектіге есі кеткен» деген сөздің несі жақсы?..
«Етек» демекші, қазақтың қай еркегі «етегіне намаз оқып жүр» дерсіз. Сол да сөз боп па? Қылығында қыбыры, жүрегінде жыбыры жініккен жігіт қызға қырындаса, «қымызды кімі ішпейтін қазаққа» оның несі айып?
Бұл, әрине, серіліктің «скандалына» тап болған Арыстанбекті айыптаушыларға қарсы топтың пікірі. Ал министрді мінеушілердің нөпірі нойыс – әне-міне әлеуметтік желіні жарып жіберердей. Жазғырудан көз сүрінеді. Сондықтан болар, аптаның аптығын қуырған «елірген еркектік», «еңіреген етекті» тақырыбын тасаға тастаудың реті болмады. Әйтпегенде ел-жұрттың есін алған өзге тақырып таусылып тынды дермісің: басқасын былай қойғанда, Астанаға тағы бір әйдік әшекей ғимарат салынғалы жатыр деген хабардың халыққа салар салмағы аз ба?
Сөз басындағы сөйлемде «ойда жоқта» және «тағы да сөз ерді» деген тіркестерді тегін теріп алмадым. «Тағы да» дейтінім – Арыстанбектің тегі «Әлиев» деген әлпеттен «Мұхамедиұлы» болудан басталған әу бастағы у-шу министрдің аузынан атқып шыққан «қырғыздың қыздары әжетхана жуып жүр» деген дөрекілік дипломатиялық дауға ұласып, күні кеше ғана басылған сияқты еді. Баспасөзде бедері қалған ара-тұрадағы мәдениетсіздікті жіпке тізсең, соңғы жылдарда Арыстанбек атын шығарған министрліктің тәп-тәуір «шежіресін» түзіп аларың ап-анық.
Ендігісі – мынау: «сөйткісі келді», «бүйткісі келді» деген секс төңірегіндегі тақырыпқа ұласты. «Есі дұрыс» елде «өйткісі келген» өкімет адамы сол күні қызметінен кетер еді. Ал мынауың мыңқ етпейді. Соттасам дейді. «Төсек төңірегінде» әйелмен соттасып, жетіскен екен!
Сонда бұл неге мыңқ етпейді? Бір өзінің ғана айғайы бүкіл үкіметке үлестіріп беруге жетерлік Арыстанбектің артынан тіреп тұрған не құдірет?
Шамасы, ол «құдіреттің» күші Мұхамедиұлының министрлік міндетке «ойда жоқта» ие болуынан басталса керек. Елдегі көбедей көп оқу орнының бірінің ортан қол ректоры ретін тауып, қалай министр бола қалды деген сауал сол кезде талайдың таңдайын тықылдатқаны бар. Таңданғандар таңдау неге бұған түсті десті. Елдің мәдениетіне ие болуға лайық басқалар аз ба еді? «Халық әртісінен» бастап, «еңбек сіңірген қайраткер» атанған атақтылардың арасынан адам табылмады ма?
Жо-жоқ, әрине, Арыстанбек те адам. Адам болғанда, жөп-жөңкі емес, докторлық атағы бар ғалым адам. Тек оның «Искусство Независимого Казахстана в аспекте сотрудничества с ЮНЕСКО» деген мақала тектес доғалдау докторлығы болмаса…
Мұхамедиұлын министрлік мұратқа жеткізген жолды іздеген кезде редакция қоржынына түсіп, бірақ аты-жөні аталмауы себепті жарияланбаған екі хаттың мазмұны мән-жайдың біразын бықсытатын сыңайлы. Оның бірінде тағы да Өнер академиясының арулары аталады. Аталғанда – олардың бірлі-жарымын Арыстанбек Астанаға апарған-мыс, ақтамаққа аңсары ауған Ақорданың «тентек» тәбетін тапқан-мыс деген сияқты жортпа жоралғы жазылады.
Бірақ қалтарыстағы хат иесі қолына «шам ұстап» тұрмаған болар. Сондықтан бұл сөзді қаңқудың қисыны деудің реті бар. Министрлік лауазымның мәселесі тән «поставкасы» арқылы шешілген болса, расымен-ақ «Мәңгілік елдің» мәңгіріп кеткені – кеткен.
Екінші хат «Астана-Опера» театры ашылып, оның жанынан «Astana Ballet» би тобы құрылған кезде келді. («Астана-Операның» балет труппасымен шатастырмаңыз). Бұл кез – Мұхтар Құл-Мұхаммедтің министр міндетінен айырылған сәтке тұспа-тұс келеді. Ашылуға арналған сондағы көп тұсаукесердің бірінде президент Назарбаев министр Мұхтарға қаратып: «Сен тапсырманы орындамадың!» – деп, көпшіліктің көзінше көзіне түртіпті. Бұл енді хаттағы қаңбақ-қаңқу ғана емес, ып-рас болған жәйт. Оны операда отырған біреудің (атын атасам – атылып кетуі ғажап емес) аузынан естігем.
Сонда «тапсырманы орындаған» кім болды? Әрине – Арыстанбек! Оның әсіресе «Astana Ballet» хореография тобын құрудағы еңбегі ерекше болды. Енді ше, жасы 26-дан аспайтын аруларды бишілер тобына жинау, ол ұжымды ұйымдастыру, оның ол-пұл шаруасын шешу оңай тірлік пе? (Осы орайда жарияланған кастинг-іріктеу жарнамасын қараңыз: «Профессиональный хореографический коллектив «Astana Ballet» ищет артистов балета для постоянной работы в г.Астана. Рост от 168 см, с хорошей балетной формой, возраст до 26 лет. С нашей стороны предоставляется общежитие квартирного типа, транспорт и достойная оплата труда» – http://chesnok.kz/).
Ал енді осы «Astana Ballet» пен Арыстанбектің министр болуында қандай байланыс бар дейсіз ғой?
Тіп-тікелей!
Себебі «Astana Ballet»-тің қожайыны – Әсел Исабаева деген айдай ару. 19 жасында 1999 жылы «Мисс Казахстан-1999» атағын жеңіп алған алматылық. Ол кезде – студент.
Ал сол Әсел бүгін кім?
Оны айта алмаймын. Өзімнің «атылып кетуім» мүмкін. Керек қылған адам «Google»-ден тінтіп алсын: құдайға шүкір, бүгінде екі үйдің бірінде компьютер, үш үйдің бірінде интернет бар. Менің айтарым – төменгі сілтемелердің бір порасы ғана:
respublika-kz.info/news/politics/36431/
www.abiyev.kz/10247-miiliardy-synovey-nazarbaeva-konvertiruyutsya-v-politichesk…
bnews.kz/…/miss_kazahstan_za_vsu_istoriu_konkursa_chashche_vsego_pobezhdali_…
https://www.youtube.com/watch?v=cllcykVG-RE
www.corrupcia.net/news/scandal/fact-5649.html
rus.azattyq.org/a/nursultan_nazarbayev_unknown_boy/2093480.html
Таптыңыз ба? Көзіңіз жетті ме?
І-і-і, біраз мәліметке қанықтыңыз ба? Міне, Арыстанбектің артынан тіреп тұрған құдіретті күш – сол Әсел.
Ал енді мынау «скандалды» Әселдің ашуын алдап, Арыстанбекті алып тастау үшін Ақорданың айлакерлері ойлап тапты ма – ол да ойлануға тұрарлық жағдаят болса керек.
Ермұрат БАПИ