«Общественная позиция»
(проект «DAT» № 45 (269) от 11 декабря 2014 г.
Премьера
«Қорқыттың көрін»
КӨРДІҢІЗ БЕ?
Өткен аптаның соңын ала соқпағы соны кеш болды. Кеш болғанда да Мұхтар Әуезов атындағы Қазақ мемлекеттік академиялық драма театрында белгілі ақын, драматург Иран-Ғайыптың «Қорқыттың көрі» пьесасы көрерменге жол тартты. Сөйтіп, қазақ театрында «Қорқыт көрін» тағы бір рет өз көзімізбен көрдік.
Бүйрегі бітеу бүгінгі әңгіме де осы «тағы бір рет» деген тұла бойы тусыған сөзден шығады. Себебі осыдан ширек ғасыр бұрын жазылған Ирағаңның «Қорқыт баба» туралы пьесасы 2000 жылдардың басында Ғабит Мүсірепов атындағы Қазақ мемлекеттік балалар және жасөспірімдер театрында сахналанған болатын. Ол спектакль Қазанда өткен түркі тілдес елдердің фестивалінде жоғары бағаланып, Қорқыт рөлін сомдаған ҚР еңбек сіңірген қайраткер Балтабай Сейтмамытұлы бас жүлдені иеленген еді.
Сөйтсе де, бұл қойылым бұрынғы қойылымнан өзгеше деседі. Оның алабөтен себебі де жоқ емес. «Бітер істің басына, жақсы келер қасына» демекші, айтулы қойылым литвалық режиссер Йонас Вайткустың жетекшілігімен ерекшеленген. Олай дейтініміз – кезінде КСРО мен Литваның сыйлықтарына лауреат болған Вайткустың «Қорқыттың көрін» қоюы – қазақ сахнасындағы тұңғыш жұмысы көрінеді (КСРО Мемлекеттік, Литва Ұлттық сыйлығының лауреаты – Қ.Қ.).
Хош, сонымен абыз атымен әйдіктенген спектакльды көрген соң, журналистік салтымызбен қойылым туралы көпке де бір бәтуә айтуымыз керек болды. Қонағасының жарты тарысына дейін жарты күн мақтап жейтін қазақтың мұндайда ашылып айтары қайсы? Көрген біздің көсіліп көрсетер тұсымыз қайсы? Міне, осы сауалдар сарынында санамыз жеткенінше салмақтап, саралап қайттық.
Әуелі жұрттың сөзіне жіті үңілсек, «Қорқыттың көрі» – Қорқыт бабамыздың запырандай ащы аңыз-өміріне арнап қойылған сахналық тұжырым екенін айтады. Тағы бірінің пайымы – қойылым алма-кезек дүниедегі діндер астасуындағы киелі рухани ұғымның жаназа-реквиемі дегенге келіңкірейді.
Ол – рас! Қат-қабат философиялық иірімнен тұратын, өлгенді тірілтетін өміршең туынды әуелде литвалық Йонасқаға да опырып тұрып алар оңай олжа болмаған. Мұны өзі де растаған. Ал осы тұстағы Әкемтеатрдың директоры, белгілі драматург Еркін Жуасбековтің: «Әрине, сюжеттік жағынан кейбір көрерменге ауыртпалық түсіруі мүмкін. Бірақ бұл ойға, санаға арналған көрерменді ойландыру үшін түсінуге салмақ түсіретін қойылым болып отыр. Шын мәнінде әлемдік театр тенденциясында мұндай бағыт бар. Біз де осындай қойылымның өмірге келгеніне қуаныштымыз. Себебі мұнда жалпы адамзатқа ортақ – өмір мен өлім және сол аралықтағы адамның рухани болмысы қамтылған», – деуі біздіңше бекер айтылмаған.
Оның бер жағында Қорқыт-абыздың қатпар-қатпар құпиясына қал-қадірінше бойлаған Дуылға Ақмолданың рөлі әлі көз алдымызда жыр тілінде ұзақ-ұзақ күбірлейді. Рухани құндылықтың ұшар басына ақшаны қоюға қам-қарекет еткен қоғам үшін бұл қойылым қандайлық қажет болса, сол қоғамның құлақ кесті құлы – біз пақыр үшін де тым-тым терең. Бәлкім, ол тереңдікті бойлай білу үшін, Иран-Ғайыптың ішкі әлеміне «кіріп-шығу» керек пе екен?
Бір анығы – күбірлесіп, күлімдесіп, іңір кешіп келген топ-топ адам аталған қойылымнан шығып бара жатып: «Қиын…» дескенін естідік. Әзірге сол «қиынның» несімен қиын екенін бір рет қана байқаған біз бен сіз үшін жұмбағы жұтылмай қалған фәлсәфаны тағы бір рет пайымдау керек шығар… Мүмкін, сол жұмбақты шешу үшін, дәл осы қойылымның қойынын тағы бір аралап шығу керек пе екен, кім біледі?!
Қозыбай ҚҰРМАН,
«D»
Өнеге Алты баланың анасы
ӘЛЕМГЕ ӘЙГІЛІ БОЛДЫ
Алты баланың анасы, «Мисс Қазақстан 2011» жобасында жеңімпаз атанған Ақнұр Жұмабекова Мальтада өткен «Queen of the Рlanet-2014» байқауының гран-при иегері атанды.
Жуырда Еуропаның төрінде өткен әйдік әсемдік сайыс арнайы аналар күніне орай ұйымдастырылған болатын. Оған Қазақстаннан, Ресейден, Мальтадан – барлығы 23 елден үміткерлер қатысқан көрінеді.
Сонымен қатар, үміткерлер бұл жолы да өзге байқаулардай «біссімілләсін» өзара арнайы қайырымдылық іс-шара ұйымдастырумен бастап, сол шарадан түскен ақшаны жетімдер үйіне аударған.
Айта кетерлігі, аталған байқаудың жеңімпазы атанған Ақнұр-анасының арқасында үлкен ұлы енді Мальтадағы «RBSM» мектебінде жаздық маусымды өткізуге мүмкіндік алған екен.
Осындайда ана болуды «асқақ-асқақ» арманын ақсатады деп біліп, өмірге ұрпақ әкелуден безінген қыздарымызға алты құрсақ көтерген Ақнұрдың ерлігі өнеге болса дейміз. Әрі бұл жеңісті нағыз қазақ қызының жеңісі деп білеміз! Жарайсың, Ақнұр!